RallyOslofjord1 2017

I helgen gikk jubileumsløpet Rally Oslofjord av stabelen som ble arrangert i samarbeid med KNA. Til tross for noe dårlig vær underveis, oppsummeres det hele som et vellykket arrangement.

Arrangørkomiteen fikk veldig mange positive tilbakemeldinger fra deltagerne. Det var flotte løyper, mange spennende veier som var ukjente for de fleste. Det var god mat og hyggelig hotell på turen. Noen småproblemer med enkelte biler var det dessverre. Men bare tre biler på flatvogn hjem, er vel under normalen.

Det var ingen overaskelser underveis, kjøreplanen ble fulgt bortsett fra at løypa var stengt grunnet veiarbeid et sted på lørdagens kjøring, men da trådde Bjørn Burum til med pilene sine, og fikk til en omkjøring så ingen kjørte seg bort.

Det kom mange positive tilbakemeldinger på utkledningsstuntet til Cato Myrvold som var både bonde og prest, og sønnen som var mannen med ljåen. De stoppet bilene underveis i løypa. Morsomme innslag.

Det hele ble avsluttet med lunsj og premieutdeling på Leangkollen. 20 av 60 fikk premier. I tillegg har ble det delt ut litt til enkelte under middagene på kveldene.

Resultater:

Klasse 1 – 1905-1918:
1. Mårten Ervik - Overland 1915 - 29p
2. Banan-Matthiessen - Chalmers 1916 - 27,5p
3. Tom Gundersen - Ford T 1910 - 27p
4. Stein Bastiansen - Hupmobil 1914 - 26,5p
5. Tor og Øyvind Breen - Jeffery 1916 - 25,5p

Klasse 2 – 1919-1925 samt T-Ford t.o.m. 1927:
1. Arild Staver - Bugatti 1925 - 49,5p
2. Morten Patricksson - Reo 1920 - 37p
3. Haakon Stray Rodtwitt - Fiat 501 1924 - 37p
4. Arnljot Elvenes - HCS 1923 - 36,5p
5. Arne Gullbekk - Ford T 1923 - 34,5p

Klasse 3 – 1926-1945:
1. Ole Kristian Haugen - Alfa Romeo 1932 - 40p
2. John Wallentin - Packard 1934 - 38,5p
3. Carl Henrik Størmer - Henderson m/sidevogn 1928 - 33,5p
4. Jan Fredrik Flock - Ford A 1931 - 33p
5. Thor Simonsen - Pontiac 1933 - 30p

Klasse 4 – 1946-1987:
1. Øyvind Trovum - Triumph TR2 1954 - 36p
2. Bjørn G. Johannessen - VW 1966 - 35p
3. Hans Erik Vangdal - Sunbeam Alpine 1953 - 33,5p
4. Monty Karlan - Oldsmobile 1955 - 30p
5. Tor E. Glosli - Datsun Fairlady 1966 - 28,5p
For de med lik poengssum var det skilleposten som var avgjørende for plassering på resultatlista. Riktig svar var 880 mm.

Premie til kjøretøyer som deltok både i 1957 og i 2017:
Original sølvpokal fra 1957 ble tildelt Trude Bjerkeseth

Premie til totalvinner:
Pokal fra 1904 ble tildelt Arild Staver

 

< Komplett resultatliste fra løpet finner du her! >

< Bilder fra løpet >

Grasrot nvk

Vi har 350 gjester og ingen medlemmer på besøk.